TINE Årets Matglede 2020

Årets Matglede arrangeres årlig av TINE i samarbeid med Dagligvarehandelen. I forbindelse med juryeringen blir samtlige butikker testet av et dedikert team fra Spirit Reklamebyrå. 

Hensikten er å kvalitetssikre juryens arbeid ved bruk av uanmeldte besøk, av «mystery shoppers». 

TINE har en lang tradisjon med å arrangere den prestisjetunge kåringen av Årets matgledebutikk, i samarbeid med Dagligvarehandelen. Hensikten er å inspirere butikkene til å jobbe systematisk, målrettet og kreativt med å skape enda bedre opplevelser for shopper, og ved å sette matgleden i høysetet. Det konkurreres over 12 uker i to kategorier, fullsortiment og lavpris, og vinnerne kåres under Ostens dag 24. oktober.

Spirit Reklamebyrå har for niende året på rad gjennomført Mystery Shopping og anonymt besøkt og vurdert alle finalistbutikkene. Kriteriene har vært eksponeringer i butikk, kreativitet, aktiviteter, demo og kampanjebruk, vareutvalg, service og veiledning. Vi besøker alle finalistene 1-2 uker før juryen legger ut på tur, og avlegger rapportene før det siste jurymøtet.